aankomst entebbe/kampala

hoi allemaal!

hier dan mn eerste berichtje vanuit oeganda! eerst wil ik even zeggen dat het heeeerlijk weer is, een super mooie blauwe lucht met een aardig hoog temperatuurtje. gelukkig waait het nu wel een beetje zodat we niet zo zitten te zweten.

gisteren zijn we vertrokken richting londen en van daaruit naar entebbe gevlogen. vannochtend rond een uur of 7/8 zijn we aangekomen. op de luchthaven zag je nog 'echte' soldaten met ouderwetse geweren. helemaal niet zoals in nederland. ook onderweg kwam je soldaten tegen, puur voor je veiligheid. het verkeer onderweg van entebbe naar kampala was heel druk, ten eerste rij je links (wat voor ons even wennen is) iedereen rijd rumoerig en door elkaar. voor de brommers, waar er ontzettend veel van zijn rijden kriskras door het verkeer (best wel gevaarlijk). onderweg naar het guesthouse in kampala hebben we al veel marktjes, kleine kapotte huisjes maar ook grote mooie huizen gezien. verder zijn de mensen hier allemaal ontzettend vriendelijk en niemand klaagt!! ze zijn wel een beetje (heel erg) langzaam, daar moeten we dan maar even aan wennen.

het guesthouse is heel gezellig, er zijn meerdere nederlanders, een spaanse en een australiër. de oegandese mensen die heir werken zijn echt heel lief en vriendelijk tegen ons. helaas kunnen we ze niet altijd zo goed verstaan door hun accent. maar dat leren we deze maanden wel.

vandaag hebben we een rustdag en morgen krijgen we een citytour door kampala. waar ik nu stiekem het meeste naar uitkijk zijn de safari's. de big 5 moet ik gewoon gezien hebben, eerder ga ik niet naar huis! haha. overmorgen gaan we nog wat doen maar dat is voor ons nog een beetje onduidelijk. daarna gaan we door naar het andere guesthouse in Mukono om te beginnen met werken, spannend!!! ik ben echt benieuwd wat we nu precies allemaal gaan doen daar.

nou dit was het voor nu en veel plezier met het lezen van mijn verdere verhalen!

Liefs Janneke

Reacties

Reacties

Milou

Jannekeeeee!
Wat goed dat je een goede reis hebt gehad! Haha als je ze niet goed kunt verstaan zeg je gewoon: saka saka boy wat zeg jij nouuu? Nog heeeeeel veel plezier en ik hoop op veeeeel meer verhalen :d

xxxxxxxx

marijke gutmanis

Wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat je geniet van al het nieuwe om je heen...ik ben trots op jullie! Heel veel groeten, ook aan Angela en heel veel succes met alles!!

Janneke H

Janneke!:D
Mooi dat je veilig bent aangekomen!
Heel veel plezier en succes daar!
Ben benieuwd naar je volgende stories!
Xxxxxx

Maurice

Hee Janneke, leuk eerste berichtje! Gelijk de eerste dag al een rustdag, lekker hoor. Heb je nog een beetje kunnen slapen in het vliegtuig? Of heeft Angela je wakker gehouden haha. Trouwens ik hoorde dat je nog niet kunt bellen/smsen met je eigen mobiel, maar je kunt vast wel even een berichtje op facebook achterlaten? Kunnen afspreken wanneer we gaan skypen.
Heel veel plezier en laat maar even een keer wat horen.

Xxx Maurice

René en Marja

Lieve Janneke, wat heerlijk dat je een goede reis hebt gehad en goed aangekomen bent! Nu is het genieten en heel veel ervaringen opdoen! Hoeveel graden heb je het ongeveer? We zullen je blog blijven volgen.....zo nieuwsgierig zijn wij natuurlijk wel.
Groetjes,
René en Marja

Lilian

Haa Janneke!

Mooi dat je bent overgekomen! Hahaa gaaaaf daar hé!! Ooh en safari is inderdaad ook erg gaaf ja! Hmm, i think i'm a little bit much jalous.. maar echt gaaf hoor!! Hahaa en aan dat langzame zul je inderdaad moeten gaan wennen voor de komende 3 maand, succes ermee!:p

Héééél veel plezier en geniet ervan!!

xxLilian

Marlies Roemaat

Dag Janneke, Fijn dat de reis goed is gegaan en fantastisch om al die eerste indrukken te lezen. Er zullen nog veel meer mooie belevenissen komen. Geniet ervan en we lezen graag je verhalen. Groeten aan Angela!

joke.pm@kpnmail.nl

vanuit voorlopig zuid frankrijk volgen wij je eerste berichten. super dat je goed bent aangekomen en de mensen aardig vindt. we volgen je.

Mellen

Haaaa Janneke!
Oeps ik lees je berichtje nu pas! :O
Maar wat mooi dat het daar allemaal zo goed gaat, en dat langzame kun je vast wel aan wennen: kun je lekker rustig aan doen met die hitte!

Kijk uit met de big 5 en vergeet je pak melk niet!
xxxxxxx

Naomie

Hello JB.
Volgens mij heb jij het daar nu al geweldig als ik dat zo hoor. En je bent er net een paar dagen, haha.
Mooi dat je een fijne reis hebt gehad. Maar ik geef Milou gelijk. Als je ze niet kunt verstaan zeg je gewoon even WHAT THE FUCK!!
Ik was net heel erg druk bezig met mijn huiswerk (nog steeds) maar ik vond het even genoeg. Dus dacht eens even kijken wat Janneke daar wel niet allemaal aan het beleven is.
Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende berichtje!
P.s. Mellen zei het ook al maar ik zeg het nog een keer. Vergeet je melk niet!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!