stage opdracht ssese island!

Hoi Allemaal,

Onze baas Sander heeft ons er op uit gestuurd een weekend te vertoeven op een van de Ssese eilanden als stage opdracht. Na afloop moeten we er een stukje over schrijven en het aan kunnen bieden aan onze gasten.

Vrijdagochtend zijn we vroeg opgestaan om met de boot naar Bulaga/Kalangala Island te varen op Lake Victoria. Dit eiland is het grootste eiland van Lake Victoria. Het was een vier-uur durende tocht naar het eiland, wel erg lang en het was ontzettend koud!

Eenmaal aangekomen regende het ook nog is maar het eiland zag er prachtig uit. Onze accommodatie was ook prima. Helaas zaten we er bijna aan te denken om de volgende ochtend terug te varen aangezien er nauwelijks wat te doen is en het eiland vooral bedoeld is om als toerist een weekendje te kunnen relaxen aan het strand. Maar met regen, hmm wat moeten we dan doen?

Na heerlijke tilapia gegeten te hebben als lunch klaarde het op. De lucht werd blauw en het zonnetje begon te schijnen. Tijd voor een wandeling dus. We liepen over het strand langs de resorts en maakten kennis met het dorpje waar we zaten. Het zag er allemaal prima uit. Het werd alleen wel erg warm om te wandelen dus zijn we weer terug gegaan om in de schaduw te gaan zitten.

's Avonds heb ik heerlijk kunnen slapen in een honeymoon bed... haha.

Zaterdag was het echt heeeerlijk weer. We hebben een 2 uur durende boda tour over het eiland gedaan waarbij we nog super schattige kindjes zijn tegengekomen (die zoals vele andere kinderen wel zeiden; give me money. Mooi niet, geef jij mij maar geld antwoord ik dan). Tijdens de tour hebben we ook hele mooie uitzichten gezien over Lake Victoria.

Na de boda tour hebben we ons beach proof aangekleed en zijn we naar het strand gegaan om daar de rest van de dag te zonnen.

Zondag moesten we dan toch helaas weer vroeg op om met de boot naar Entebbe te varen.

Kalanga Island is ontzettend leuk voor een weekend, moet het wel mooi weer zijn. Maar om er altijd te zitten? Nee dan ga je je wel heel erg vervelen. Ik kijk terug op een heerlijk relaxed weekendje!

See you in two weeks!

Liefs Janneke