congo-uganda en mabira rain forest

Hoi allemaal!

Ik mis iedereen nu wel heel erg hoor!

De voetbalwedstrijd uganda-congo was echt geweldig! Mijn voorspellingen klopten. Ze konden echt totaal niet voetballen. de bal vloog heel vaak echt 20 meter de lucht in. en ze konden elke keer makkelijk de bal van elkaar afpakken. het was wel super gaaf om te zien! ze hebben met 4-0 gewonnen! woehoeeee. het publiek was echt geweldig. jullie kunnen de foto's ook zien. ze hebben hier geen geluidslimieten dus er werd flink op de vuvuzela's geblazen. ze zijn allemaal echt crazy! op het einde stond er op het bord dat het publiek nie toegestaan was op het veld. nou, daar luisteren ze dus echt helemaal niet naar. iedereen rende het veld op, ze maakten de voetbalnetten kapot en kleedden zichzelf uit. hahaha. toen ging de sproeiers aan. het was echt een geweldig gezicht.

de volgende dag (zondag) zijn we weer naar de Nederlandse kroeg geweest om Nederland te supporten. helaas hebben ze alweer verloren. De sfeer was er daarna dan ook helemaal niet meer dus zijn we weer vanuit Kampala in de nacht naar Mukono gereden.

Afgelopen donderdag zijn we naar mabira rain forest geweest. een forest waar het altijd regent. we zijn er wezen hiken. wat was ik blij dat ik mijn wandelschoenen bij me had. haha. het was er heel glibberig. Er zaten ook heel veel slangen, maar helaas hebben we die niet gezien. door het weer verstopten de slangen zich in hun hollen onder de grond. jammer hoor! wel hebben we heel veel vogels, apen, vlinders en insecten gezien. er zaten duizenden soorten vlinders in de forest. woow that's a lot!

Gisteren hebben we ook de vleermuizen verwijderaar over de vloer gehad. onze zolder zat namelijk vol met vleermuizen. ze hebben er nu gif gespoten dus we slapen tijdelijk ergens anders.

aankomend weekend gaan we niet zo veel doen. even de drukte weer opzoeken in Kampala.

En dan volgend weekend is het eindelijk zover! op safari, woehoee! we kijken er echt ontzettend naar uit! ik hoop dat ik heel veel dieren op de foto kan krijgen. jammer dat ik niet zo'n proffesionele camera heb. dan had ik mooie plaatjes kunnen schieten.

Ik zal de foto's van afgelopen week op mn blog zetten en dan spreek ik jullie volgende week weer!

LIefs, Janneke

Reacties

Reacties

papa

Lieve Janneke,

Wat is het leuk om al je ervaringen - althans die ervaringen die je aan vakantie doen denken - te lezen. Eigenlijk zou ik ook wel even willen kijken. Dus een bos is in het Oegandees een "forest"? Zo te zien niet al te eng, anders waren jullie wel meer "ingepakt". En wat leuk om te zien hoe de Oegandezen reageren na afloop van een voetbalwedstrijd! Vleermuizen....jij liever dan ik...

Heb je al kunnen werken aan je stageverslag? Ik denk dat je inmiddels al heel wat ervaringen hebt opgedaan respectievelijk je eigen ervaringen en kennis hebt kunnen delen met Oegandezen.

Schitterende foto's!

Ik wens je een rustig weekend toe en een goede voorbereiding op je safari.

Groetjes,
papa

Annemiek

Lieve Janneke,

Wij allemaal, missen jou ook heel erg! Ik ga je foto's straks thuis bekijken! Het lijkt me daar best leuk. Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt!

Het logo schiet al aardig op hoor! Ik stuur je straks mijn ontwerpen! Leuk dat ik je mag helpen!!!

Nog heel veel plezier!! En ik ben zo benieuwd hoe ede safari afgaat!

Tot snel!! En houd vol, you can do it!!!
Dikke kus en big hugh hug xxxxxc

marijke gutmanis

Ik weet niet wat ik lees...jammer dat je geen slangen hebt gezien?? Je bent je dus aardig aan het aanpassen aan de cultuur ter plaatse. Een spinnetje of vlieg in de klas zal jou in Hengelo dus niet meer van je stuk brengen!!
Superleuk om al jullie ervaringen te lezen. Gaat het ook goed met Angela? Doe haar wederom de groeten!

René en Marja

Hoi Janneke,
Zo te lezen heb je het dus ontzettend naar je zin. Houden zo en genieten! Al zijn we ook benieuwd naar je stage.
Super mooie foto's trouwens!
Ik wil jou trouwens wel eens zien, als je echt een slang ziet, volgens mij ren je dan heel hard weg...wha....haa.....
Nou meid genieten en groetjes vanuit Luxemburg!
René en Marja en Twinky

Mellen

Janneke!
Ik zag je moeder nog bij Heerdink, en ze miste je toch wel zei ze. Kan ik me heel goed indenken, ik mis je ook wel hoor! Aah je bent al op de helft, dus het schiet al mooi op!

Die vleermuizen lijken me eng! Haha straks kreeg je hondsdolheid :P
Nee nederland is echt vreselijk geweest dit EK.. Vorige week bij Bruins kakte de hele sfeer in na de wedstrijd. Vanavond gaan we weer, wel jammer dat je niet meegaat :(

Jij maakt allemaal van die gave dingen mee, en hier gebeurt vrij weinig. Behalve dan dat we geslaagd zijn, maar dat is ook al weer oud nieuws.. We zullen vanavond bij Bruins ons best doen een goed verhaal te brengen!! :)
Kunnen we eindelijk ook wat interessants aan jou vertellen, haha!

Heel veel plezier nog en geniet ervan!
xxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!